Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Status' (ID 1864).
De reply is geschreven door Spaniard (UserID 17835) op 22-4-2010 12:12.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ben meer van de warenkennis als van de specifieke kennis, heb me er een tijdje terug wel een beeeeetje in verdiept..

Hpi is een prima prijs/kwaliteit verhouding ontsteking, elke retard kan m afstellen en ze zijn goed leverbaar, 2ehands ook ruim voldoende te krijgen.

wat je ermee wint?
gasreactie, acceleratie.
verlies?
koppel.
momentum als je eenmaal op snelheid bent, je zal makkelijk terug in toeren vallen zegmaar .
je verlichting valt weg, HPI heeft geen lichtspoel origineel, en die spoel die er achteraf bij te plaatsen is levert 15w niets spannends dus.
Ik rijd zelf nu met een Polini ontsteking. deze heeft WEL een goeie lichtspoel. 80w bij toerental X (meer als bij origineel iig )
en geeft verder ook een prima gasreactie. het vliegwiel is volgensmij iets zwaarder als dat van een hpi.
is wel een prijsklasse hoger.. nieuw ~300 euro. 2ehands rond ~200euro.


plini:
http://www.youtube.com/watch?v=VVQ39aNHZ0I

hpi: (let niet op robbert :'))
http://www.youtube.com/watch?v=klfY9Wk1BjI


danku :P die polini vind ik wel interessant klinken.
wel raar dat alles in principe vlotter reageert maar je koppel minder word. vraag me af waardoor dat komt.
dat van de verlichting wist ik met die lichtspoel.
dat van 15w weer niet.

ik moet het dus eigenlijk zo zien:
als ik wil toeren en lang op 1 toerental wil draaien kan ik beter niet een tuning ontsteking nemen. als ik me brommer in wil richten voor de sprint en korte stukken snel doorlopen dan kan ik beter wel gaan voor zo'n ontsteking.
of heb ik dingen nu echt heel slecht begrepen?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved