Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Tunen van de cilinder' (ID 1811).
De reply is geschreven door Pixl (UserID 18178) op 3-3-2010 14:08.
Nee ik heb 'm nog geen 34mm gemaakt daar zou ik sowieso mee gewacht hebben tot zaterdag. hoe ik het berekend heb;
65% van de boring is dus 41.75*0.65 = 27.1375
en als je dan die 27.1375 op die afbeelding die ik had gepost als ?2 zet, dan is ?1 (94/360)*2pi*20.875 = 34.2
die formule staat wel uitleg hier bovenaan de pagina
@ biet, standaart is de uitlaatpoort al 27 breed, zal toch niet zo zijn dat er niets aan te verbreden valt ik heb 'm nu ook al op z'n 29.5 en dat gaat nog steeds goed
hoeveel raad je dan aan om de inlaatpoort te verhogen / verbreden? En dat sneller optrekken ook met een grotere carb gaat weet ik, maar ik wil het juist eens proberen dmv aanpassen van de cilinder om weer eens wat te leren andere carb monteren en afstellen is niet zo'n kunst
btw biet, als je wil narekenen; uitlaatpoort is nu 17mm hoog, spoelpoorten 10mm, deckheight is 1 en de drijfstanglengte heb ik steeds 2x slag genomen, 37.8*2 = 75.6 dus maar volgens die sheet is dat 81.5
Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 3-3-2010 om 14:09 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 3-3-2010 om 14:35 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved