Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]' (ID 1256).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 4-1-2010 22:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik heb daar verder geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ik een keer las in Performance tuning van Gordon Jennings (pagina 33) dat de uitlaatpoort van de daar beschreven RM125 ook ongelijk was.
Toen had ik ook meteen mijn vraagtekens bij het "waarom" en heb dit tot heden toe nog niet uitgezocht.
Wel dacht ik net als jij direct aan de verloop van de uitlaat.

Met info bedoel ik gewoon verdere nuttige info over de motor.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-1-2010 om 21:50 uur.

niet echt, gewoon

-membraaninlaat @ cilinder.

-powervalve word geloof ik gestuurd door een simpel frictie-plaatje op de krukas, maar daarvoor moet ik nog ff kijken hoe dat precies zit

-heeft iig auxpoorten om u tegen te zeggen, mijn pink past er doorheen en ik heb nu niet bepaald kleine vingers...

-draait icm een 38mm vlakschuif TM.

-cilinderkopje heeft de bougie excentrisch staan, richting inlaatkant.

-verhouding tussen squishband en verbrandingsruimte is 40/60.

-squish stond op 1.2mm




Had me trouwens verrekend met de timingen


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved