Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'audi S4 blok wisselen [Algemene vragen]' (ID 1750).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 30-10-2009 11:54.
axiale speling op de turbo kun je zelfs niet helemaal wegkrijgen, de oliefilm moet die speling wegvangen. Zolang je maar geen radiale speling hebt.
Kapotte turbo kan wel degelijk voor extra schade zorgen in je motorblok.
Die witte aanslag op je turbinewiel is waarschijnlijk keiharde oververhitting door te arm mengsel...die zooi zit ook vaak op uitlaatkleppen.
te arm mengsel zal idd door motormanagement komen, maar het lijkt me logischer dat er dan een halfgare sensor aanhangt die verkeerde informatie aan de ECU doorgeeft dan dat die ecu zelf iets verkeerd doet... software is software en als het op die vorige auto verkeerd ging gaat het met jou ECU ook verkeerd want dat zijn precies dezelfde dingen...afgezien van dat die van jou gechipt is maar dat doet er ook niet toe.
Zou dus even opletten of je sensors nog wel goed zijn. En dan kom je in de wondere wereld van elektronische injectie en heb je spijt dat je geen carburateur hebt
want nu zou je uit moeten gaan vinden hoe die hele ECU zn berekeningen maakt (aan de hand van welke inputgegevens) en dat kan best wel tricky zijn 
Als je toch met geld aan het smijten bent, gooi er dan gewoon een standalone lambdasensor in, dan kun je tenminste zien wat er gebeurt met je uitlaatgas. Mooie is dat je die wss in plaats van je ori sensor kunt schroeven (wat wss een smallband lambda is) en em dan gewoon programmeren voor een smallband output. Dan heeft je ECU niets door en jij hebt een mooie widebandmeter ergens in je dash.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved