Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Yamaha FS1 sobw-racer [Algemene vragen]' (ID 1518).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 2-8-2009 14:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
[...]


Nee heb hem niet gezien volgens mij. Maar hoe had hij dat dan, want ik heb ook een keer zoiets gelezen in ''opzoek naar vermogen'' van Piet Plompen en Henk van Kessel. Die hadden twee grote lippen aan de ene kant van de uitlaat en aan de andere kant twee gleuven waar die lippen in kwamen en dan het rechte middenstuk telescopies in elkaar. En dan kon je hem uit-, of inschuiven en dan vastzetten met die lippen in die gleuven. Zo kan je de aankomsttijd bij de uitlaatpoort van de overdrukgolf, die het verse gas dat de uitlaat in gelopen is terug duwt, bepalen.



wat jij zegt heeft die kerel die ik gesproken had dus ook alleen iets anders maar ik zoek wel effe een foto op
helaas de foto's willen niet uploaden
maar ik leg het wel een beetje uit.

ij had om zijn uitlaatheen 2 ringen gemaakt met om de 3cm rondom af en toe een gaatje voor lange boutjes M5.
hij maakte dan het tussenstuk 5x alleen ieder stuk wat hij maakte was 1cm langer of korter en daarmee heeft hij uitgetest wat het beste was.

hij drukte die konus er dan tussen en aan de linker en rechterkant zaten die ringen.
als je hem er dan tussen had kon je er lange boutjes door drukken en aandraaien en dan was het uitlaatsysteen dicht en ging hij iedere keer testen totdat hij de goede konus had gevonden

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 2-8-2009 om 14:39 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved