Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Opknappen GPR. [Algemene vragen]' (ID 1349).
De reply is geschreven door 2SLOW4ME (UserID 16112) op 22-6-2009 0:23.

Daar ben ik weer, met goed nieuws deze keer. Plannen zijn wat gewijzigd nadat ik voor de 3e avond achter elkaar met mn lasser zat te brainstormen hebben we er maar voor gekozen om de kap ophanging in het zicht te zetten.

Het bleek onmogelijk om de kap nog te kunnen scharnieren terwijl het scharnier uit het zicht was...

Genoeg gelult...


eerst het scharnier opgelast. We hebben het natuurlijk ook ff bijgeslepen want dit is wel erg grof... Dit was omdat je als je het scharnier uit het zicht zou plaatsen op het stukje frame boven de accu het scharnier en de kap niet goed op elkaar aansloten. er zat teveel ruimte tussen.




Ook kwam ik er achter dat mn dashboard gewoon los zat... Weer zo'n fijn doordacht iets van Derbi met dit model (net zoals die 16" velgen, de scheuren in de tankkap, die balk boven de carb, het achterwiel spatbord etc...)
Weer wat te doen...




Definitief vast! Alleen aan de voorkant overigens...




Zo dus. Moet even mooiere boutjes halen. die wat minder opvallen dan deze...




Het betere las en slijpwerk. Alleen we hebben de accu niet los gekoppeld.. Weet iemand of dit schade op kan leveren?! (mn pa beweerde van wel namelijk..)
Wel hebben we even een natte doek boven de accu gelegd voor het geval dat...




Dit is tot hoever de kap open kan. Ver genoeg om de moertjes van binnenuit los te draaien.




Ojah, mn rem ontluchtings setje! Met mn geile handschoenen. Dit omdat ik het een keer zonder had gedaan en om 3 uur wakker werd van de brandende handen!!

Morgen eerst weer ff blokken voor mn Her. en dan 's avonds nog ff een paar uur hobbyen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved