Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Wat voor motortje?' (ID 1581).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 9-6-2009 16:32.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
zat zelf ook al aan rotax motoren te denken voor kit vliegtugen heb je ook veel spul dat je kan gebruiken...


in princiepen wil je een toeren beuker hebben omdat je de propeller zo snel mogelijk wil laten gaan en er bijna geen gewicht is..

2 takt dus maar ja dat zuipt benzine en is onbetrouwbaar baar.

maar wat zijn de gewicht en kracht restricties?
je wilt ook een blok hebben met zo min mogelijk vibratie..
(wankel motor zou wel leuk idee zijn maar ja moet je er wel een vinden)
en die zij chronisch onbetrouwbaar maar ja als je een uit een oude motor ken krijgen.


waarom is 2t nou weer onbetrouwbaar? 90% van de blokken op ultralights is 2t. En sommige van die dingen vliegen 1:20 met een kruissnelheid van 180km/h... dus zuipen...tja...

als je toerental van je motor niet overeenkomt met wat je propeller moet draaien gooi je er een overbrenging tussen... simpel zat.
Daarnaast zijn er propellers met variabele spoed waarmee je nog wat speling kunt creeeren.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved