Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Yamaha FS1 sobw-racer [Algemene vragen]' (ID 1518).
De reply is geschreven door -Tom- (UserID 2766) op 21-4-2009 18:42.

Leuk project. Alleen denk ik dat je een verkeerde basis hebt. Om serieus mee te kunnen komen moet je toch wel aan een 5-bak gaan denken i.p.v. de standaard 4-bak. Het gat tussen de 3 en de 4 is best groot.
Zowiezo zou ik geen FS1 cilinder als basis nemen. Als je het low-budget wilt doen, pak dan een Yamaha RD cilinder. Past er zo op. En daar zijn standaard al veel leukere cilinders voor te krijgen. De inlaat dek je af en je draait iets van een prop voor het membraangedeelte.
Verder moet je serieus aan je koppeling gaan denken, als je met serieus vermogen wilt gaan rijden. Die standaard 2-plaats koppeling kan wel wat hebben, maar ik dekn dat het met +10 pk's het een heel eind afgelopen is.
Probeer een koppelingshuis van een 80cc FS1 blok of een 100cc FS1 blok (Yamaha YB100 blok) te pakken te krijgen. Daar kunnen standaard 5 platen in. Moet je koppelingskorf op de originele FS1 plaat klinken. Je zal dan wel je rechtercarter (waar "Yam" op staat) moet aanpassen. 3 plaats koppeling past net, voor een 5 plaats moet je het carter openslijpen en een stuk aan lassen.
Overigens past er met heel veel moeite, heel veel tijd, heel veel kennis en een hoop bewerkingen een YZ80 6-bak in, een jongen op ons forum (www.fs1forum.com) is daar nu mee bezig.

Ohjah, voor de roterende inlaatgeilerts, kwa straatgebruik is een membraanblok veel fijner. Bredere powerband en zuiniger. En op top scheelt het niks. Ik heb een roterend FS1 blok liggen, en een membraanblok. Met alle 2 exact dezelfde setup, loopt het membraanblok even hard, maar met een veel bredere powerband.

Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 21-4-2009 om 18:44 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved