Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Eigenbouw projectje [Algemene vragen]' (ID 1324).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 11-2-2009 12:36.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
injectie is gewoon veel presieser,, is meer vermogen uit te halen en in theorie nog zuiniger ook,, en daarbij nog eens een heeeel stuk compacter ook (dankzij et fijt dat je geen vloter bakke ed nodig heb). Maar het neemt wel weer een hoop nieuwe problemen met zich mee...vergis jezelf daar niet in
.
Zo moet je zorgen voor een constante brandstof druk...je moet de injectie tijd PER cilinder kunne regelen (aangezien ze niet allemaal tegelijk inlaat nodig hebbe ed) en daarbij moet je nog uit vogelen hoe veel ze in moege/moete spuitene ed...ook moet je er rekeneing mee houden dat zodra je de gasklep helemaal open zet...je dus eigelijk gruwelijk veel lucht kreicht,, bij een carb is dat geen probleem die neemt doormidel ban vakium ed automatisch meer brandstof op uit de vlotter...dat moet je bij injectie allemaal aansturen met een cpu.
Margoed...dat is even voor latere zorg
. eerst et blok af zien te kreige(A).
nou, alles wat je nu opnoemt is gewoon kant en klaar geregeld in een programeerbare ecu.
niks aant handje dus.
en een gasklephuis van injectie neemt nagenoeg net zoveel ruimte in beslag als een carb hoor, je mist idd alleen de vlotterbak.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved