Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki sprinter' (ID 1124).
De reply is geschreven door Christian-tsx (UserID 13273) op 24-1-2009 1:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Op de foto is het zowiezo meer dan 50% van de diameter maar hoe te meten?
Gaat het in dit geval om rechtstreekse afstand van poortrand tot poortrand of de afstand van poortrand tot poortrand die de ronding van de cilinderwand volgt?


edit: zwarte stipje is het midden van de zuiger. Maar om ff te mierenneuken: de cameralens was niet exact boven het miden van de zuiger zodat de werkelijke afstanden / verhoudingen ietsje kunnen afwijken.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 23-1-2009 om 19:18 uur.


ja ik probeer de cilinder eerst, maar omdat metname de uitlaatpoort hoger en breder kan, wil ik dit ook wel doen, eigenlijk voor de sprint in jubbega. ik hoop dan alles echt goed voor elkaar te hebben, om 2 goede tijden neer te zetten

ik heb vanavond de inlaat aangepast voor mn 24mm carburateur:



en hier nog even mn uitlaatpoort:


ik moet nu nog even kijken hoe ik de aansluiting van de carburateur naar de cilinder klaar maak. de h.o.h. afstand van de 2 draadstangetjes in de cilinder is iets smaller dan die van de carburateur.
is ongeveer 5mm smaller.

ik denk dat ik in de draadstangetjes een knikje maak, en een soort van isolator tussen de cilinder en carburateur maak. ik wil de afstand tussen cilinder en carburateur zo kort mogelijk houden, want ik had altijd heel weinig ruimte tussen mn carburateur en monoveer.

@ crossgek, je hebt mijn uitlaatpoort berekend op 67%, en de breedte van mijn uitlaatpoort en die van henk zijn hetzelfde, en de boring ook. dus dat moet ook wel 67 % zijn bij hem.

Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 24-1-2009 om 1:20 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved