Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki sprinter' (ID 1124).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 23-1-2009 13:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
ik zou de timing mooi zo laten, echter is wel je blowdown iets wat aan de lage kant.
ik had overwogen om fluiters te boren in jouw cilinder.
Is geen ruimte voor ivm tapeinden.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
en wat vind je zelf van je uitlaten programma? een beetje te vergelijken met die van luc foekema? ik wou eerst een berekening door hem laten maken, maar ik wil ook een schot aan jou berekening wagen, en het verschil testen.
Zoals ik al op meerdere plaatsen heb gezegt, moet je er nu nog geen met het programmatje maken maar bij mij persoonlijk halen, dat programmatje was namelijk een gehaaste eerste versie waar nog veel fouten in zitten en ik een hoop moest versimpelen.
Ik ben druk bezig met een nieuwe versie onderweg waarbij er wel met vrijwel alles rekening wordt gehouden en ik sta achter de resultaten (dat deze dus vrijwel hetzelfde zijn als wanneer ik er een zonder progje voor je bereken, het is namelijk onmogelijk een programma op te stellen waarin je met alles rekening houd, maar als ik het zelf doe kan ik zelf aanpassingen maken en zeggen wat het beste is)
Ik ben nu bezig met ongv 4 berekeningen voor andere mensen gemaakt om de resultaten te vergelijken (Barry, Derbi Olaf, Jan-dx11 enz)
Deze zullen heel binnekort online komen en dan kan je dus zien hoe hij eruit ziet en als zij hem hebben gebouwd dan kun je zien of het mooi presteerd (tot nu toe heb ik altijd mooie resultaten gekregen met mijn pijpen)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
de vorm van de poort is mooi nu. alleen de timing van 192 maak zal ik overwegen om 198 te maken.
Het is maar een richtlijn, ik bedoel te zeggen, omdat je Time Area niet erg groot is ivm het beperkte uitlaatoppervlakte, moet de timing flink hoog zijn wil je het geplande toerental halen en daarbij een goed vermogen scoren.
Verder gaf ik een algemene tip over hoe een ovale poort er overdreven uit moet zien, wil je dat hij het meest effectief is
Zoals ik al zei is dit bij een klein cilinderinhoudje/poortje niet zo overdreven te maken omdat hij erg smal is, maar bij een breede poort (grotere cilinderinhoud) kan je wel die vorm redelijk benaderen.(dus zo breed mogelijk aan de bovenkant, wat je dus niet krijgt bij een gebogen bovenvlak)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
de breedte van 67% heb ik zelf niet berekend, maar dat had crossgek gedaan.
De vraag is dus of hij er rekening mee heeft gehouden dat door de boling van de wand de breedtes op een poortmap altijd wat groter uitvallen en dus de uitlaatpoort in het echt wat smaller is (en dus een kleiner percentage van de boring)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved