Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki sprinter' (ID 1124).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 23-1-2009 0:59.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
oja klopt ja, is ook zo.
das bij een eurokit zuiger helemaal, soms is het ook half eroverheen.
ga er morgenmiddag mee aan.
heeft iemand ook een idee of het aanpassen van de uitlaatpoort, ook verband houdt met de grote van de spoelpoorten?
omdat de uitlaatpoort breedte, en de timing best aan de veilige kant zit, zit ik een beetje te twijfelen om em iets groter/breder te maken.
of zal ik dit laten?
ik heb nu toch alles uit elkaar liggen,
uitlaatpoort is nu 192 graden, inlaat is 135 graden.
uitlaatpoort breedte 67%
Ik zal je eens wat tips geven aangezien ik zie dat je er veel tijd in stopt en vind dat je netjes aan het werk bent.
Ik heb niet alle foto's en poortmappen bekeken of het hele topic doorgelezen, dus als het kan zijn dat ik iets zeg wat je al weet of al het geval is.
Heb je met het berekenen van het percentatge breedte uitlaatpoort tov. boring rekening gehouden met het feit dat de breedtematen op een poortmap niet kloppen met de "echte poortbreedte"?
omdat je met een potlood over de poortranden krast komt de rand op de poortmap iets te ver te liggen namelijk.
Er zit een functie in mijn programmatje die de "echte poortbreedte" berekend.
Je moet bij de "echte poortdia" echt niet verder gaan dan 67,5%, zelfs in de van Veen kreidlers deden ze dat niet.
De spoelpoorttiming is wel goed, maar de uitlaattiming wat te verhogen (richting 198)
Ik raad je gezien de timingen (als je die dus aanpast) aan het top vermogen te plannen bij circa 12500 toeren en hier de uitlaat op af te stemmen.
Een powerband van 10500 tot 13500 is dan netjes.
Ik las dat je nog aan de uitlaatpoort wou gaan werken (maar heb nog niet gezien hoe hij nu is) ik raad je aan deze zoveel mogelijk een "recht vlak" aan de boven- en onderkant en zijkanten te geven en hoeken van een denkbeeldige cirkel.
Bij een klein cilindertje/poortje is dit natuurlijk minder goed te doen als bij de grote poort van een 110 malossi.
Een erg overdreven voorbeeld:
Als je vervolgens aan mij de maten van de "Port Width", "Port Height" en de straal van de denkbeeldige cirkel (een boven en een onder) geeft, dan berekend ik wel even het oppervlak waarmee je vervolgens zelf even de Time Area kan berekenen.
Als diameter van het einde van de uitlaatschacht raad ik je ongeveer een krappe 30mm aan (mits de uitlaatflens en voorbocht dia daar bij passen)
En tenslotte zag ik een uitlaat liggen op een van je foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPKW7YS3.jpg
Waarvan ik de belly wel erg lang vind (althans het lijkt op de foto dat dat hele ding in het midden cilindrisch is en niet conisch, of is dat een vertekend beeld?)
In ieder geval, als dat inderdaad helemaal een belly (cilindrisch stuk) is, dan denk ik dat je niet je hoge verbrandingstemperatuur zult behalen.
Je kunt de belly vrij grof aanpassen zonder dat dit veel invloed heeft op het max toerental van de powerband, je kunt de juiste lengte van de belly goed vinden mbv meerdere testbankruns, de temperatuur blijft namelijk vrijwel gelijkt totdat je de juiste lengte vind, want dan daalt de uitlaatgastemp opeens en stijgt de verbrandingstemp.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-1-2009 om 1:03 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-1-2009 om 1:49 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved