Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Eigenbouw projectje [Algemene vragen]' (ID 1324).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 27-11-2008 20:03.
Al eens gekeken naar de yz cilinders van rond 1987-1991?
Hebben het zelfde idee qua powervlaves als de rd500 zelf. Het mooie hiervan is dat je van 2 cilinders die naast elkaar komen, de powervalves erg gemakkelijk aan elkaar kunt koppelen.
Bij de cr's zit het wat anders in elkaar en gaat dat moeilijker.
Als je ff een explodedvieuw er bij zoekt, dan snap je denkik wel wat ik bedoel.
Ik heb in ged88 om 4 yz250 cilinders te gebruiken als ik er ooit een bouw en dan in combinatie met een yz490 bak (5 vers). (wat me opvalt is dat alle bakken van yamaha rond die jaren gewoon allemaal nagenoeg het zelfde lijken, appart)
Carter zou ik juist wel gewoon uit masief frezen(hoeft niet zo gek duur te zijn met de juiste connecties). Gieten is volgensmij onbegonnen werk.
edit: ff plaatje voor de powervalves
Dit bericht is gewijzigd door Harold op 27-11-2008 om 20:05 uur.
nog n linkje: http://www.dansmc.com/powervalve.htm
Hier staat ook een yz125 cilinder op: powervalvesysteem daarvan is er erg geschikt voor (kun je meteen vergelijken met de rest).
Dit bericht is gewijzigd door Harold op 27-11-2008 om 20:07 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved