Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Kawa MT8 [Algemene vragen]' (ID 1030).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 12-11-2008 1:19.
ik snap dat je ermee gaat crossen, en je dus onderin wat wil, maar de powerband is nu wel erg breed, als je uitgaat van bijv 10.000 tot 12.000 toeren, begint hij al bij de 8000 goed te trekken hoor.
en wat is de spoelpoort timing (en dus blowdown) van je cilinder?
lijkt me dat 13000 iets te veel van het goede is. doe dan 9 tot 12 ofzo, verder geen ervaring met die cilinder, maar staat me bij dat hij niet een van de meest hoogtoerige is, en je slag is ook erg lang wat volgens mijn ervaring goed loopt met een iets dunnere uitlaat.
Verder zijn de verschillen idd klein, ik heb bijv een pijp met de ene theorie berekend op grofweg 9cm max dia en een andere 10cm max dia (over het algemeen vind ik dit artikel een hele goede om vanuit te gaan) maar wat je wel snapt is, dat als alle kleine verschillen samen aan een 'doel' werken, het effect wel groot kan zijn en dat je dan een compleet ander karakter pijp krijgt.
wat is precies je klacht bij deze pijp overigens?
denk dat die opmaat van mij heel mooi zou kunnen lopen op die van jou, ondanks dat je uitlaatpoort timing laag is.
dan kun je eventueel mooi alleen het expansie stuk 'kopieren' en de bocht van deze pijp gebruiken.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved