Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Kawa MT8 [Algemene vragen]' (ID 1030).
De reply is geschreven door Markjo (UserID 16438) op 12-11-2008 0:01.
zo ff aan 't rekenen geweest (weet het, het zijn niet de meest actuele en nauwkeurigste berekeningen)
allemaal dus van het eerder geplaatste PDFje
begonnen met de voorbocht:
binnnendiameter voorbocht = 0,03*wortel(inhoud cilinder*max RPM)
heb als max 13.000 genomen, maar weet niet precies of dit reeel is?
uitkomst=35,87mm
gebeunde pijp= 37mm buiten (uitgaande van 1mm plaat, dus 35binnen)
max diameter= 2,9*dia voorbocht
uitkomst= 104mm
gebeunde pijp= 101mm
uitlaatpoort= 24mm hoog
slag= 49,5
(24/49,5)*100%= 48% staat de uitlaatpoort open
48% van 360graden= 175graden uitlaatpoort timing
lengte pijp tot einde reflectieconus= ((uitlaatpoort timing-20)/begin powerband RPM)* 41,666
begin powerband gekozen: 9.000RPM
uitkomst= 0,72m
gebeunde pijp= 0,7m
lengte pijp tot begin reflectieconus=((uitlaatpoort timing-20)/eind powerband)*41,666
einde powerband gekozen= 13.000 RPM
uitkomst= 0,5m
gebeunde pijp= 0,54m
dia tailpipe= 0,55*dia voorbocht
uitkomst= 19,73
gebeunde pijp= ?
max lengte tail pipe= 0,4* lengte pijp
uitkomst= 0,28m
gebeunde pijp= 0,2m
zo te zien komt de gebeunde pijp aardig in de buurt van de berekende waarden, of zijn deze verschillen te groot?
Zijn ook alle gekozen waarden reeele waarden? Zoals begin en eind vd powerband?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved