Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Benelli Classic Racer [Algemene vragen]' (ID 608).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 2-8-2008 23:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
[...]



ten eerste paste de cilinder niet vanwege slag en drijfstanglengte totaal moest er 6mm van de cilinder af een paar mm aan de onderkant en een paar mm aan de bovenkant vervolgens het cilindertje bewerkt naar mijn manier.
voor de rest heb ik me krukas cnc bewerkt zodat ie een extra zetje krijgt om hem door zijn compressie heen te werken.
poorten in de zuiger gemaakt
en dan zelf een ontsteking ontworpen instelbaar via de laptop op dit moment gebruikt ik de contactpunten icm een bus op de krukas als sensor maar dit moet ook nog gedigitaliseerd worden in later stadium.
vervolgens een uitlaat pasgemaakt die het naar mijn verwachting goed zou doen.
voor de rest is er nog veel aangepast de zware stalen wielen zijn vervangen door mbx wieltjes deze zijn al een stuk lichter icm schijfrem voor.
hierbij heb ik de remmerij van de cbx250 afgetrokken en erbij gemonteerd een plaatje aan de onderpoot gelast en remde fantastisch.
vervolgens aluminium tandwiel gefreesd als gewichtsbesparing en dit was het voorlopig. in de loop der tijd zal er nog veel meer aan gebeuren zoals.

schakel en remdeel ontwerpen en maken (schetsplaten pedalen etc etc) volledig uit aluminium
tankwerk zitje en kuipwerk laten maken van polyester
nieuwe kroonplaat frezen en dan icm clipons gaan rijden

dit zijn voorlopig de plannen



morgen gaan we even foto's maken van het huidige gebeuren ook zal ik dan een foto maken van het aluminium achtertandwiel

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 2-8-2008 om 22:57 uur.

je doet zoveel moeite om gewicht te besparen, maar je kuipbevestigingsbeugel is er wel op gebouwd om een kanonschot te overleven?
om het grof uit te drukken



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved