Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'het idee (incl fotos)' (ID 215).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 18-9-2006 7:50.

NT DT blok met OT carters past volgens mij, ALS je onder een nieuw type DT blok een DT50MX of DTR blok verstaat (Volgens mij is DTR ook hetzelfde namelijk)

Die nieuwste DT blokken zijn namelijk AM6 en dat word moeilijk.

Verder vind ik het wel jammer van de originaliteit van de DKW, maar wat moet dat moet. Ga je wel wat aan de Yamaha opdruk op de carters doen? Ik vind dat je je DKW dat eigenlijk wel verplicht bent

Verder een intressant project, succes er mee!

Edit: Je komt trouwens in de problemen met de plaatsing van je trappers, die zitten bij een DT niet aan het blok. Heb je daar al over nagedacht?

Edit 2: ff voor je gezocht. Originele DT cilinder heb je voor een 10tje 2e hands, wil je een nieuwe imitatie betaal je 50 euro. Persoonlijk zou ik voor een 70 Eurokitje gaan van 70 euro, omdat ori DT niet echt snel is en imi geen beste kwaliteit.

Die lagers en carterdeksels liggen wat moeilijker, is zeldzaam spul. Ik had bijvoorbeeld een OT kettingkast op mijn DT, nooit van m'n leven verder zo'n ding tegen gekomen. Voor lagers zul je denk ik naar Lasaulec oid moeten of je moet een adres weten. En als je toch gaat reviceren, vervang meteen al het koppelingsspul, inclusief het wormwiel (Origineel Yamaha gebruiken, anders kun je na 50km weer een nieuwe halen)

Carb is ori een 12mm Takei, maar mijn ervaring is dat 16mm Mikuni op zowel 50cc als op 70cc een stuk beter rijd. 2e hands +/- 30 euro. Nieuw niet te betalen (85 voor de 12mm Mikuni, 100 voor de 16 en een ori Takei kost je 140 )

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 18-9-2006 om 8:10 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved