Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Mcdronkz' MTX80-topic' (ID 642).
De reply is geschreven door Razor (UserID 3769) op 17-5-2008 19:21.

zo dit is echt heel vet. Directe hydraulische koppeling zonder mechanische tussenschakels. Zo had ik het nog nooit bekeken.

Ik heb een vraag.. en haak hier ff in dit topic daarover in (hoop dat Dronkz het niet erg vind..?) maar hoe zit dit bijv. met am6?

Ik weet niet hoe honda in elkaar zit dus dat sla ik even over.

Maar am6 wordt een heveltje omgetrokken die een as laat draaien. Die as is dunner of dikker en omdat die dus draait, komt dikkere gedeelte naar voren door de verdraaiing.

zo'n asje dus:



Die duwt een asje in beweging, die een kogeltje, en dat kogeltje weer een asje met een hoedje.
Dat asje met hoedje duwt vervolgens een bus aan. En die bus zit vastgedraaid in de koppelingsdeksel. De koppelingsdeksel wordt dus weggeduwd waardoor de platen niet meer onder spanning staan en dus ontkoppelen.


nummer 7 is dus de koppelingsdeksel en die wordt weggeduwd:



De 2 asjes en kogeltje lopen precies door de primaire as van je versnellingsbak heen dwars door je blok.


Ik weet niet precies hoe dit bij honda werkt maar ik zie dat daar het heveltje aan de koppelingskant zit. Precies de andere kant dus van am6. Maar trekt die dan aan iets, dat vervolgens weer verbonden is met de koppelingsdeksel?



Stel dat ik dus directe hydraulische koppeling wil bij am6, dan moet ik een cilindertje, halve remklauw oid.. iets laten uittrekken. Maar dat wordt nog lastig? Want bij am6 moet juist de koppelingsdeksel wegetrokken worden dan..


Vandaar dat ik afvraag of dat bij Honda anders in elkaar zit.



Dit bericht is gewijzigd door Razor op 17-5-2008 om 19:28 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved