Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'sprint MT [Algemene vragen]' (ID 300).
De reply is geschreven door Sypie_Honda (UserID 8086) op 17-5-2008 19:05.
weer even een updatje
heb dus een CR80 close ratio 6 bak gekocht, van een model uit 84'. dus niet die gene die plug & play past
hier even het verschil tussen een MT 5 bak en een CR80 bak.
links de CR80, rechts de MT.
verschil zit hem dus in de ingaande as, waar de koppeling op komt.
op deze foto zie je dat goed:
die ingaande as is veel dikker. en de splijnen waar het hart overheen valt is veel korter + dat er geen seegering om de as gaat, maar er een bout in de as gedraait word.
toen heb ik het binnenste uit een CR80 korf geperst, en die in een MT5 korf geperst. dit paste zo.
de splijnen in het hart heb ik ook nog voor een stukje weggedraait. omdat het hart anders te hoog kwam te liggen.
toen heb ik nog een boutje afgedraait, omdat het druklager daar anders tegen aan kwam
het geheel:
opzich veel mooier met zo'n bout, dan met zo'n seegering
ook ben ik nog bezig met een cilinderkop met losse verbrandingskamers. de buitenkop is al helemaal klaar. ik wacht alleen nog op materiaal voor de binnenkop, dit is besteld. alu as van 120mm dik
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 17-5-2008 om 19:06 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved