Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'MT8 Tunen' (ID 1128).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 9-5-2008 14:39.

omdat er een spijltje tussen zit heb je eigenlijk 2 uitlaat poorten, die zou je bijde op 65% vd boring kunnen zetten.

ja ik had het eigenlijk over de inlaatpoort. zou ik daar dan ook 65% voor aan moeten houden?


volgensmij passen cr125 zuigers uit 88 tot 91 oid erin, frysk heeft ze ook in zijn geboorde cilinder gehad. kijk anders op pro-x.nl
daar staat een boel op.


mja binne heeft 54mm, 55 lijkt me eigenlijk toffer want dan heb ik 120cc

en hoe ga je die vlinderpoort lassen? gewoon met een stukje gietijzer koud lassen met mig/mag?

ik zou het met gietijzeren electrones (laten) doen, en de cilinder in een oven lassen, en ook laten afkoelen in een oven, tegen het scheuren/barsten van de las


warm lassen is eigenlijk alleen om vervorming tegen te gaan, en aangezien ik m laat uitboren maakt het weinig uit of de cilinder ovaal wordt of niet.

ik kan zometeen wel ff een random 70cc imitatie pakken, en dan op de hoogste stand proberen een gat in het hemd te bakken. als er na minder dan 10 seconden scheuren in komen ga ik er zeker over nadenken om het met elektrodes te lassen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
welk programmatje heb je gebruikt voor die time-area's uit te rekenen?

bmep van 9 a 10 lijkt me trouwens erg hoog gegrepen voor een brommer cilindertje.


dat progje heb ik zelf gemaakt.
ik heb ff zitten tekenen, maar met een vlinderpoort zou ik de 9 bar kunnen halen. spoelpoorten moet ik nog ff goed berekenen, daar klopt op het moment nog weinig van.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ja mt5 ophoogblokje past wel.

zuigers even zien op motoimport, ik zou alleen wel een merk zuiger kopen ivm die van imitatie niet echt sterk zijn.


mja ik denk dat ik gewoon een prox zuiger bij jouke haal dan.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Vervorming treed pas op bij lange lasrupsen, ik ga straks wel bij een lasbedrijf langs om te vragen tot hoever het 'veilig' te lassen is, denk zelf dat er niks mee gebeurd


ow als je dat ff na zou willen vragen zou wel mooi zijn
het materiaal van cilinders is 'grijs' gietijzer geloof ik.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-5-2008 om 14:40 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved