Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'MT8 Tunen' (ID 1128).
De reply is geschreven door THOMASJEUHHH (UserID 6457) op 9-5-2008 9:37.
daarnaast wou ik er een vlinderpoort in maken, en de inlaatpoort flink groter maken. het liefst in zo'n paddo vorm als Honda CR, maar hoe breed kun je dan maximaal gaan?
omdat er een spijltje tussen zit heb je eigenlijk 2 uitlaat poorten, die zou je bijde op 65% vd boring kunnen zetten.
en zou het ook een idee zijn om de inlaatpoort tot aan de onderkant van de cilinder door te laten lopen? het hemd van een MT8 cilinder is nog geen centimeter lang, dus het lijkt me niet heel erg als daar een stukje uit mist.
ik zou het niet doen, dat is de plek waar onderaan de meeste kracht op komt(kantelen) het kan wel, maar ik denk dat je dat alleen extra slijtage krijgt. als je bij crossmotor cilinders kijkt, zie je onderaan alleen een stukje hemd precies op die plek.
de cilinder wou ik trouwens uitboren naar 54 of 55mm. welke zuigers zijn het meest verkrijgbaar? ik had gehoord dat 55 een redelijk standaard maat is.
volgensmij passen cr125 zuigers uit 88 tot 91 oid erin, frysk heeft ze ook in zijn geboorde cilinder gehad. kijk anders op pro-x.nl
daar staat een boel op.
en hoe ga je die vlinderpoort lassen? gewoon met een stukje gietijzer koud lassen met mig/mag?
ik zou het met gietijzeren electrones (laten) doen, en de cilinder in een oven lassen, en ook laten afkoelen in een oven, tegen het scheuren/barsten van de las
pfoe! ik was scherp om half 10![](img/post/s/e.gif)
Dit bericht is gewijzigd door THOMASJEUHHH op 9-5-2008 om 11:57 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved