Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Yamaha RD350 F1 opknappen [Algemene vragen]' (ID 835).
De reply is geschreven door - Kevin - (UserID 14885) op 6-2-2008 14:59.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Het heeft allebei zijn tovve kanten, sm om lekker mee te raggen en een rd om wat meer op de weg te knallen. Beide motors zijn om mee te spelen, aangezien brandstof en olieverbuik aardig wat kost.
RD's zijn wel aardig goedkoop te krijgen, het advies is alleen om gelijk het blokje los te trekken, krukasjes willen het nog wel eens begeven en onderdelen van het Powervalve systeem ook. Ik heb er dus een nieuwe krukas in en mijn powervalves waren in goede staat.
Verder is er een grote RD350 club waarin erg veel onderdelen te vinden zijn, alsmede onderdelen op marktplaats.
Eigenlijk wil ik een SM ernaast omdat ik al een R6 heb. Maar omdat RD goedkoop aan te schaffen is en er veel spullen voor te krijgen zijn, vind ik het toch wel tof! Blokje gaat sowieso meteen open, bij elke nieuwe motor die ik koop. Ik heb bij mijn MT8 precies hetzelfde gedaan als jij net vertelde mbt het motorblok. Wel zo safe . Bovendien vertrouw ik alleen mijn eigen handen. De vorige eigenaar kan nog zulke mooie praatjes hebben. Zelf nalopen vind ik beter!
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Zijn over het algemeen ouder, zeldzamer en minder onderdelen voor te krijgen.
Daarnaast hebben ze evenveel vermogen, en is een RD een stuk makkelijker te kietelen.
Ja, dat werd mij ook afgeraden toen ik bij wat oude kenners informeerde (mbt de Soes).
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved