Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'brommercross mtx ot [Algemene vragen]' (ID 954).
De reply is geschreven door tvmierlo (UserID 15421) op 7-1-2008 21:49.
feller en beter dan de originele. Het moet op zich niet veel verschil maken als je de taarpuntmethode maar gebruikt. Ik weet dat de laatste bocht in de laatste cone een erg grote hoek heeft en dit zeker wel de prestatie's beinvloed. Maar in feite zal de uitlaat alleen wat laagtoeriger zijn. De uitlaat begint nu bij ongeveer 6000 toeren en houd op bij de 9000 toeren op verhard terrein. Ik ga nog een keer in de wei testen of de uitlaat beter trekt dan de originele en waarschijnlijk slijp ik het laatste stukje ervanaf en maak ik de uitlaat daar wat korter dus de hoek van die cone wordt groter zodat de powerband wat gelijkmatiger verloopt en de powerband wat smaller is en bij hogere toeren begint.
Wat je wel moet weten is dat ik het interessant vind om met uitlaten te experimenteren. Ik heb al heel het stuk van Frits Overmars doorgelezen en de formules goed bekeken. Het stuk is erg interessant en ik wil het iedereen aanraden om het door te lezen. Deze uitlaat heb ik dan niet berekend met zijn formule's omdat ik geen zin had om de cilinderkop van de cilinder af te halen, dus had ik de kreidler uitlaat maar gemaakt die ook is berekend met de formule's van overmars. De timingen zijn misschien anders, dus zullen de toerentallen niet kloppen, maar hiermee kan je weer experimenteren. Ik had misschien beter een berekening door Luc Foekema kunnen laten doen, maar dit vind ik leuker dan zoeen pijp namaken. Dit betekent niet dat ik er nooit een zal laten berekenen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved