Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Lager balhoofd Tsx' (ID 930).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 13-12-2007 13:41.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
http://www.mijnwinke...p21721/productlist1/
Groefkogel, weet niet welke dichting het heeft.
Weet je zeker dat het geen hoekcontactlagers zijn (zien er het zelfde uit als groefkogellagers, maar zijn anders van binnen).
Gewone groefkogellagers zoals uit jou link zijn gemaakt voor radiale krachten en kunnen maar iets van 10% axiale krachten daarvan opvangen. Het zou wel kunen, maar een crosser heeft nog wel eens wat axiale krachten op het balhoofd (als je springt/ vlinke drempel) en ik verwacht dat ze dat niet niet kunnen hebben. Hoekcontactlagers en kegellagers daarintegen wel.
En dan zou mijn voorkeur gaan naar kegellagers. Dit zijn naaldlagers die conisch zijn gevormd en vaak ook demonteerbaar: is makkelijker om dan je balhoofd in elkaar te zetten. Worden ook gebruikt in zo'n beetje alle motoren/crossmotoren.
Aleen ben ik bank dat de tsx niet genoeg ruimte heeft voor zo'n lager en ook niet voor een gewoon lager, wss zul je dan een dunnere pin in je kroonplaat moeten maken.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved