Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'MT 50cc "supersnel" [Algemene vragen]' (ID 834).
De reply is geschreven door 5MB5 (UserID 15010) op 29-9-2007 18:02.

fluitpoorten ben ik nooit aan begonnen, gewoonweg omdat ik het teveel risico vind om een goede cilinder te verklooien als je verkeerd uitkomt in de cilinderwand of het gat wat je boort zelfs halverwege door het materiaal van de buitenkant gaat. het is namelijk bijna " blind" boren omdat je niet weet hoeveel materiaal er is en wat je evt onderweg tegenkomt. je zou daarvoor dus een cilinder sowieso op een vaste hoek moeten kunnen vastzetten onder bijv een kolomboor

als ik weer een keer een oude cilinder heb ga ik wel ff hobbyen en kijken hoeveel materiaal er waar zit en waar een fluitpoort zou kunnen komen.

auxpoorten (bij inlaat bedoel ik) das nog een apart verhaal. ben er zelf niet helemaal over uit of ik er nou wel of geen fan van ben. een aux poort verkort de weg vanaf het membraan naar je spoelpoort in de cilinder, maar verstoort wel weer de doorstroming die vanuit je carter naar de spoelpoort loopt, omdat je in principe een nieuwe stroming haaks op de bestaande zet.

ik heb ze daarom ook na de eerste paar keer testen gewoon vanuit m'n gevoel weer dichtgemaakt (voordeel van gietijzer, is makkelijk dichtgelast) en daarvoor in de plaats het bestaande "aux" kanaal in het carter vergroot/verkort door het door te trekken in de cilindervoet.

zo blijf je een onverstoorde stroom houden maar word de weg wel iets korter en is de aanvoer ook voor beide spoelkanalen. bij een zelf geboorde aux poort zit je namelijk ook nog eens met het "probleem" dat ie alleen voor de 1e van de 2 spoelkanalen is, wat nou juist het krapste kanaal met de kleinste poort is en dus weinig volume kan doorlaten in vergelijk met het achterste kanaal

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 18:04 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved