Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'oldschool MTX-SH [Algemene vragen]' (ID 762).
De reply is geschreven door 5MB5 (UserID 15010) op 12-8-2007 23:07.

klopt helemaal. d'r is net zoveel uit te halen als uit moderne blokken, kost alleen wat meer werk en je moet meer op details gaan letten om de laatste restjes er uit te persen.

van het geld wat destijds een dyno run kostte (dichtsbijzijnde bank was bij ruud frederiks) kon ik meer dan een maand brommer rijden en leuke onderdelen kopen. daarnaast hadden ze daar ook geen zin om een brommer neer te zetten omdat ze al dagelijks vol zaten met echte motoren.
dus helaas geen uitdraai


wat ik denk is dat mensen vaak alleen maar kijken naar het verschil met moderne blokken die al 70/80 lopen als de begrenzers er uit zijn.

ik heb meerdere keren honda cilinders gemaakt die over de 100 liepen en dat was echt geen ruimte techniek ofzo.

als voorbeeld een nsr, ge2 cilinder bewerkt, proma gp uitlaat, originele filterbak, standaard carburateur met andere sproeiers, en dan liep ie al 85 echte kilometers. 20 of 22 mm carb er op en dan liep ie weer een stuk harder, zesbak en juiste overbrenging en dan was de 100 zo gepasseerd.

't is gewoon een kwestie van op details letten als je een blok opbouwt , veel mensen laten vermogen liggen door kleine dingen te vergeten


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved