Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Honda Cb50 classicracer [Algemene vragen]' (ID 586).
De reply is geschreven door Vehikel (UserID 13239) op 25-5-2007 20:42.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Op een 50cc 4takt brommer is de uitlaat werking ervan te verwaarlozen.
Zeker als je hem gewoon op straat gebruikt.

Het risico op klep schade door teveel druk is veelste groot.
Verbrand klepje heb je sneller als je denkt...

Als je hem op wilt voeren, pleur er dan een snellere nokkenas as in...
Een uitlaatbocht met een diameter van 32mm is meer dan genoeg voor een gewone opgevoerde 4takt.
Groter is zoiezo overkill en kost je je uitlaat klepje.

Kleiner zou je kunnen gaan om meer koppel te hebben, maar dit hangt allemaal van de rest van je setup af.

Als je een wilde(ere)/hogere toeren nokkenas neemt, kies dan voor diameter van 32mm.

Neem je een stock nokkenas mag je best wel wat spelen met je uitlaat bocht.
Persoonlijk zou ik bij een orginele/slome nokkenas niet kleiner gaan dan een 28mm bocht.

Compressie speelt ook een grote rol.

Maar meestal pas je de rest aan op de keuze van je nokkenas.
Compressie, zuiger, carb, uitlaat, e.v.t. zelfs je krukas.


Ik begin met een vervroegend vliegwiel, daarna als mijn budget meezit, ga ik op zoek naar een snelle nokkenas. Als uitlaat neem ik een megafoon, zo'n model wat ook op de Dream zit. een dikke carburateur komt er sowieso op, met daarbij een brokkenfilter incl. dikke venturie, zodat ie lekker gaat janken als een echte éénpitter :P
Mijn vader mag mijn cilinderkop wat opvoeren, door er voor de kleppen wat ronder slijpen, de rest van de kanalen mogen wat breder, maar dat mn vader allemaal wel. Dit heeft hij ook bij mijn Ss50 gedaan.

Bedankt voor je tips


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved