Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp ''68 'Cuda opbouw project [Algemene vragen]' (ID 290).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 14-2-2007 17:11.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


+ =

Ik heb het op mijn eigen methode geprobeerd Leen, en ik kan je vertellen... ik heb WEL een sper

Filmpje is aan het uploaden.....

Had de auto opgekrikt, ben onder de auto gaan leggen, en zwengelen aan de aandrijf as..

Wat gebeurde er ? : Allebei de wielen draaien dezelfde richting op, vooruit of achteruit, allebei dezelfde kant op.
Toen de wielen draaiden probeerde ik 1 wiel tegen te houden met me knie, dat lukt ''wel'' maar toch ook niet.
Als ik aan de achteras bleef draaien, voelde ik duidenlijk dat het wiel dat ik probeerde tegen te houden, echt wou draaien in dezelfde richting als het andere wiel.

Conclusie : Ik heb een sper met plaatjes. En ik ''meen'' te hebben gelezen dat hij alleen niet spert als ik scherp en zacht door de bocht ga. En 80% sper staat me ook vaag bij.... ofzoiets...



Het filmpje, en een paar pics. komen eraan



80% is niet echt normaal te rijden op de weg, 75% is normaal rallysport waarde :P
40% is voor weggebruik.
dit betekend dat hij spert, totdat 1 van de wielen meer als 40% meer weerstand heeft als het andere wiel (bijvoorbeeld met inparkeren) dan heb je gewoon weer diffwerking.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved