Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp ''68 'Cuda opbouw project [Algemene vragen]' (ID 290).
De reply is geschreven door mallemeeuw (UserID 1484) op 5-2-2007 18:40.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
In de Verenigde Staten is de automaat standaard: 99% van de autobezitters rijdt er mee. Veel Amerikanen kunnen zelfs niet eens schakelen. In Nederland en Belgiƫ zijn automaten in opkomst, maar nog steeds vooral in trek bij bezitters van trage en lelijke auto's.

Vind je dit soms gek, kan je dat niet begrijpen Arjan ?

Als je nog nooit in een auto hebt gereden waarin je zelf moet schakelen vind ik het ook niet gek dat je niet meteen kan schakelen.

Maar jij ging natuurlijk meteen weg met je fietsje op 2 wielen

O nee, jij bent Arjan, jij ging meteen weg op 1 wiel

Rens :

fabriek uit werden er geen schijfremmen op die autos geleverd geloof ik.

Klanten in die tijd wilden hun banden oproken bochtenwerk en remmen was niet zo belangrijk toen.

Bij die cuda is het geloof ik zo hoe kleiner je blok is hoe beter ie de bocht om wil.

Ik las iets over heel veel onderstuur en slechte remmen. Maar er zijn wel mooie scijfremkitjes voor te koop.

Ik zou graag willen weten waar je dat vandaan hebt, en ze werden fabrieks wel meteen geleverd met schijfremmen VOOR.
Als je wou kon je achter ook schijfremmen krijgen met het Formula S packet als ik me niet vergis.

Klanten in die tijd wilden hun banden oproken bochtenwerk en remmen was niet zo belangrijk toen.

Nee en ja

Juist toch werd er gedacht aan een auto die meer prestatie gericht was PK's. ( Plymouth maakte ze zo alhans.. )
Maar de klanten wouden dat niet, dus werd er vaak voor een auto gekozen met een grote V8 en dus zoveel mogenlijk PK's.
De 273cui. is niet veel verkocht omdat de amerikanen het te klein vonden, ze kozen liever een HEMI ( en terecht :-P )
Maar de Barracuda met de 273 presteerde het beste op het circuit en dus bochtenwerk.

De 2e gen. Barracuda is als een rally auto geintroduceerd, en heeft ook div. grote rally's gewonnen.

En idd, de 'Cuda's met de kleinste blokken willen/gaan beter door de bocht als de 'Cuda's met grote motoren, omdat het gewicht veel idealer verdeelt is.

De 2nd gen. Barracuda kwam net na de Mustang ( 2 weken later ) , de Mustang was de 1e officieele Muscle Car. de Barracuda was de 2e Muscle Car, MAAR de 1e pony car.

Mopar A body's presteren goed op de weg.

Valiant/Dart/Barracuda.





waneer hou jij een x op met da geblaat over die gare kut pk's van je cuda..
met alleen pk's kom je der niet!!!


Dit bericht is gewijzigd door mallemeeuw op 5-2-2007 om 18:47 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved