Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'CB50 BLOK in TSX FRAME' (ID 730).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 19-2-2007 18:04.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ontstekings vervroeging zorgt ervoor dat de brommer lekker soepel rijdt en dat de top hoger is, meer koppel
zonder vervroeging houdt de brommer in op meerdere toerentallen en rijdt het niet echt fijn.
Cilinderkop kanalen aangepast en kop gevlakt voor een compressie vehouding van 1:11 i.p.v. 1:9,5
nu proberen de juiste afstelling te vinden, standaard kop met snelle nokkenas vertraagd de brommer en krijgt een lagere top omdat je in de 4e versnelling niet in het juiste toerengebied kunt komen ( net te weinig koppel/koppel ligt te hoog in de toeren )
met de aanpassingen aan de kop is het nu een kwestie van de juiste afstelling vinden om 'm in de 4e boven de 6000 rpm door te laten trekken ... een 5 bak zou dan wel handig zijn helaas moet ik het nu met 4 versn. doen ...
4e versnelling op een gewoon CB blokje is idd een overdrive, zakt helemaal terug in de toeren.
Gewoon iets lichter vertanden wss.
Maar het kan ook aan mij liggen, maar volgens mij heeft een stanaard CB 1:12 compressie...
En wat is de lift en duration van je nokkenas ? Of vanaf welk toerental gaat hij ''werken'' ?
Weet ook zeker dat je nokkenasje goed getimed staat :-P
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved