Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Daihatsu Charade 1.0 GTti' (ID 1555).
De reply is geschreven door Supernova (UserID 3091) op 2-1-2007 18:39.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
je kan een vermogensvermeerdering van 180% krijgen door je turbodruk op te voeren? dream on...
van die copen, heb je daar een grafiek van? en een link ofzo?
het is wel mogelijk, maar simpel is het echt niet..
Wie zegt ooit dat ik dat heb gezegd? als je boven de 150 pk wil uitkomen met dit ding moet je erg veel doen maar zover gaan we in ieder geval niet.
grafiek van de copen:
Link dernaar: http://www.daihatsut...id=122&Itemid=25
En nee hij heeft niet het orginele blokkie der meer inliggen maar toch nog maar 713 cc
Origineel
Motor type: JB-DET
Aantal cilinders: 4, in lijn
Cilinderinhoud: 659 cc
Aantal kleppen per cilinder: 4
Aantal nokkenassen: 2, bovenliggend
Kentekengewicht: 798 kg
Lengte x breedte x hoogte: 3,395 x 1,475 x 1,245 mtr
Origineel vermogen en koppel: 68 pk @ 6.000 rpm
(fabrieksopgave) 110 Nm @ 3.200 rpm
Origineel vermogen en koppel: 69,8 pk @ 6.387 rpm
(gemeten waarden) 94 Nm @ 3.172 rpm
Modificaties
Motor type: JC-DET
Aantal cilinders: 4, in lijn
Cilinderinhoud: 713 cc
Aantal kleppen per cilinder: 4
Aantal nokkenassen: 2, bovenliggend met DVVT systeem
Turbo: IHI RHF4 turbo met regelbare waste gate
Origineel vermogen en koppel: 120 pk @ 7.200 rpm
(fabrieksopgave) 128 Nm @ 4.800 rpm
Overige modificaties / specificaties
- gesmede krukas, drijfstangen en zuigers
- brandstof drukregelaar
- brandstof retour leiding
- brandstofpomp met extra capaciteit
- grotere (295 cc) injectoren
- Japanse Copen motor kabelboom
- Japanse Copen ontstekingsspoelen
- NGK racing competition R7435-9 bougies
- JC-DET down pipe met katalysator
- DTM race ECU
- HKS piping kit
- HKS Racing Suction luchtfilter
- HKS Super SQV blow-off valve
- HKS EVC black limited edition boost controller
- D-Sport thermostaat
- D-Sport intercooler
- D-Sport RVS race uitlaat
- D-Sport veerpootbrug
- D-Sport front grill
- Pivot Raizin VS-E voltage stabilizer
Het huidige gemeten vermogen is:
150 PK @ 7.305 rpm
157 Nm @ 6.280 rpm
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
ziet er allemaal leuk uit, maar WAAROM DE CHARADE?
Waarom? Tja.... dit was een goedkoop wagentje in aanschaf en voor ons is het ook iets om te leren, daarnaast is er vrijwel niks te krijgen voor de charade dus alles moet pas gemaakt worden, dat vinden we leuk en het is ook nog apart, want niemand heeft het ooit zo extreem gemaakt als wij van plan zijn
Dit bericht is gewijzigd door Supernova op 2-1-2007 om 18:40 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved