Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'projectje' (ID 1131).
De reply is geschreven door Pistonpen Paultje (UserID 1405) op 24-5-2006 16:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hehenny
[...]


Klopt hoor en het geluid wordt beter je kunt er nog gaasjes voor doen tegen het vuil.
Een kameraad zit bij een rally team (peugeot 106 maxi ongeblazen 1600 met 235 PK) deze had ook kelken in een airbox zitten en dat brengt de prestaties echt wel naar boven want een powerfilter (lees openluchtfilter) Maakt een leuk motor geluid maar prestaties moet je er niet van verwachten! Met geluk haalt zon ding 2 pk op..... en dan heb je echt geluk want een beetje verkeerd geplaatst zoals bij dit 1800 blok zuigt het alleen warme lucht (VW 1800 ui 1989 heeft namelijk het uitlaat en inlaatspruitstuk aan de zelfde kant zitten) Dus een filter boven het uitlaatspruitstuk zal wel niet enorme koude lucht aanzuigen.... Dus ff afschermen boven het uitlaatspruitstuk airbox vanaf de grill richting je inlaat!
Wat ook mogelijk is, is om een grote aanzuigbuis ta maken met daar aan carb inlaten dan is je filter tenminste weg van hete motor.

Owja die rally auto is helaas overleden tijdens een ongeluk (total loss)


Jos zeker? Die was ook van sp de keet volgens mij?

De 106 is redelijk tot de grond gelijk gemaakt inderdaad. Maar dat waren overigens geen carb's hoor....Was dubbele injectie met een kelkenbody

Dit bericht is gewijzigd door Pistonpen Paultje op 24-5-2006 om 16:54 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved