Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Honda XL 125 1977' (ID 7801).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 22-2-2023 10:09.

Nogmaals ik werk normaal niet aan contactpuntsystemen, dus onder voorbehoud...



Een bobine maakt enkel van een kleine puls een grote puls, en werkt dus ook op gelijkspanning. Je kan een bobine vergelijken met een transformator. Dat zijn ook 2 gescheiden spoelen.

Contactpuntenontsteking kan ook rechtstreeks op de accu. Je bobine is een verbruiker, dus je maakt geen kortsluiting.

Wat je schakeling betreft, ik heb bijna hetzelfde met mijn Kymco Pulsar. Na het monteren van Kawasaki schakelaars, kwam ik tot de conclusie dat mijn achterlicht nu ook moet branden bij het aanzetten van het contact, net als bij Kawasaki. Dat is eigenlijk gewoon omdat er een draad te weinig naar achter loopt. Maar als je gaat doorredeneren is ook de schakelaar "andersom", en ook de hele bedrading "andersom"...als ik het me goed herinner staat bij Kawasaki overal direct een "+" op, en wordt de massa geschakeld...ook bij oude Suzuki, zijn dezelfde schakelaars.

Als ik van jou was, zou ik de verlichting op de accu zetten, en de laadspoel als ontstekingsspoel gebruiken. Je accu kan je dan laden met de druppellader. Verlichting die uitvalt is geen probleem om thuis te raken. Ik veronderstel niet dat je 's nachts gaat rijden, toch ?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved