Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Honda crf50' (ID 7503).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 18-9-2013 13:42.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
word eerst nog niet wat, echt moeilijk onder delen aan te komen. schakelas is gaar, koppeling moet paar dingen voor besteld worden (maar dat kan nog bij honda), bak moet nog even na gekeken worden. zuiger word denk ik een probleem, drijfstang is langer als mt5 en boring zit nu op 38mm, dus zou haast al 50cc hebben toch? of is langere slag meer cc`s?
cilinderkop moet ook anders, bougiegat zit schuin, niet echt ideaal
en het grootste probleem is de krukas, een complete nieuwe was het mooist, maar alleen het bigend is nog te krijgen, denk dat er ook een nieuwe drijfstang in moet. (kan denk ik wel laten maken maar kost een hoop geld)
eerst maar is een cr85 blok om laten bussen naar 50cc, watergekoeld toch snel en betrouwbaar en een 85cc blok is een sterke basis. (heb dit jongens 1x keer eerder zien doen en dit loopt nog steeds super en ook snel)
cr50 ac blok komt later wel
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 17-9-2013 om 21:11 uur.
Aha, onderdelen kom je inderdaad helaas niet zo vaak tegen.
Maar is veel ook niet uit te wisselen met een cr80 van dat bouwjaar?
mt5 drijfstang is ook erg kort, misschien is een cr80 of nsr50 drijfstang wel het zelfde?
(nsr50 zal een wat dunnere bigend pen hebben denk ik)
Zo uit het hoofd heeft een cr80 (elsinore) een 18mm bigend pen en een nsr 16mm. Zijn wel beide 90mm lang.
Als je een maat hebt van de drijfstang die overeen komt met een vaak voorkomende drijfstang is het niet zo duur om te laten maken. (rond de 85 euro incl drijftang )
Ik weet niet wat de slag van een cr50 is, maar zal wel 41.4mm zijn?
Ik had toen in mijn cr50 cilinder een 43mm wiseco zuiger, maar dan kom je wel boven de 50cc uit.
Piston pen was gewoon 12mm toch? Als je de hoogte opmeet van piston pen tot bovenkant zuiger, wil ik wel eens zoeken of wat overeen komt.
Al is zo'n cr85 blok ombouwen natuurlijk wat beter! Ga je dan ook de slag verkleinen? Want die is 46mm toch?
Al is die cilinder wel mooier ja. :P
Ik ben benieuwd in ieder geval!
Ben je een aardig tijdje terug ook in Elsloo (limburg) geweest met de Sachs?
Of was hij toen al verkocht?
Ik was daar toen gaan kijken en zag ik die Sachs van jouw mee rijden.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved