Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Honda CR125 1988' (ID 7416).
De reply is geschreven door j0ren (UserID 21883) op 4-3-2013 22:54.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Toch zijn er wel wat modellen met een wit frame, dus misschien doe ik dat ook wel.
De achteras is los na een half uur keihard slaan met een moker op de as .. Gelukkig is het schroefdraad nog wel redelijk heel gebleven. Een lager stond bijna vast en de ander mist gewoon 3 kwart van de lagers ... Goed dat ik dat ook gelijk beetpak.
Wat zou trouwens de waarde zijn van mijn cr blok compleet met carburateur en nog een extra cilinder met 2 cilinderkoppen? Blok heeft geen speling op de krukas, maar verder weet ik het niet.
Misschien doe ik er me mbx blok onder. Deze heeft wel veel minder vermogen maar het scheelt gewoon erg veel in onderhoud denk ik. Of zijn er voor cr blokken ook cilinders met minder vermogen, waarbij de zuiger gewoon duizenden kilometers kan blijven zitten net als een brommer?
Ik ga overigens wel eerst proberen om het huidige blok aan de praat te krijgen.
De achterbrug heb ik een heel klein stukje geprobeerd te polijsten en dat lukte nog best goed Deze ga ik dus helemaal polijsten en de kroonplaten en voorvorkpoten ook als dat lukt.
MBX blok eronder plakken is echt faal, daar ga je spijt van krijgen, kan ik je 100% garanderen.
Met MBX blok kom je niet vooruit, tenzij je er een 110 of 125cc onder plakt maar dan heb je denk ik meer onderhoud als met een cr blok.
Zo'n oud CR blok is trouwens ook geen kloot waard.
En als je gewoon rustig rijd met een CR blok kan dat ook heel lang mee.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved