Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Malaguti Fifty Full' (ID 6878).
De reply is geschreven door pompower (UserID 22053) op 8-6-2012 11:49.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
De formule voor het berekenen van de timingen gaat als volgt (schrik niet ):

D=(180-Cos((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T))*2

Waarvoor geld :

T= R+L+C-E

R= de slag gedeeld door 2
L= de drijfstang lengte (van midden big-end tot midden smal-end)
C= Deck Height
E= De afstand van toprand van de poort, tot de toprand van de cilinder.

Helaas weet ik de drijfstang lengte nog niet. Zal wel rond de 85~90 zitten . Dus ik gebruik nu even 85. (kan het zo gauw niet vinden op internet)

In jou geval geld:

Uitlaatpoort Timing=
(180-Cos(((20.5+85+1-30)^2+20.5^2-85^2)/(2*20.5*(20.5+85+1-30))*2= 144.64 graden.

Spoelpoort Timing=
(180-Cos(((20.5+85+1-25)^2+20.5^2-85^2)/(2*20.5*(20.5+85+1-25))*2= 109.47 graden.

Nu acht ik de kans groot dat jou die formule's niet zoveel intreseeren dus bij deze! :

http://www.puchmaxi.nl/puch_calculator.php



Edit: voor de blowdown geld dus (144.64/2)-(109.47/2)=17.6

Je cilindertje is dus vrij zielig als ik het zo bekijk. Ik ga nu slapen (morgen werken). Ik probeer je morgen avond wel wat verder te helpen. Ik denk dat je ciliner wel iets opgehoogd maag worden, je uitlaatpoort een stukkie de hoogte en breedte in mag, en daarna mag hij weer worden afgedraait voor een correcte squish en dergelijk. :

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 23:23 uur.

maar wat bereken je hiermee?
de ideale timingen of de timingen die hij nu heeft?
ik zou nog wel wat hulp kunnen gebruiken


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved