Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Malaguti Fifty Full' (ID 6878).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 1-6-2012 22:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

is op de mm noukeurig niet voldoende?
ik zat al met een spiegeltje te kloten bij de schuifmaat

maar "tot de bovenkant van de cilinder" mijn slag komt daar 1 mm onder, moet het echt de bovenkant van de cilinder zijn of het bdp van de slag?

Op de mm is wel nouwkeurig genoeg, maar ik heb het zelf ook gehad dat ik er gewoon 1mm naast zit. Dat scheeld al weer een hoop in het uiteindelijke resultaat. Zo kom je er bijvoorbeeld achter dat je denk dat iets net niet kan, omdat het dan te extreem word, maar het uiteindelijk wel kan en tja, dan laat je pk'tjes liggen, en dat is zonde. Andersom zit je met het zelfde probleem. Als jij zegt ''men uitlaatpoort is 5mm breed, dan ze ik Hak aan beide kanten maar eens 10mm weg) Maar als dan blijkt dat de poort al 20mm breed is, tja, dan krijg je tog wel problemen. Om het maar even extreem te zeggen.

Goed dat je dat laatste op merkt. Dit het de Deck Height. Je moet de hoogte van de bovenkant van de poort tot aan de bovenkant van die cilinder meten. Daarna moet je je zuiger in het BDP zetten, en op de rand (daar waar de afstand het grootst is) meten hoeveel mm de zuiger onder de rand van de cilinder zit. De deckheight haal je uiteindelijk ook van de afstand van de bovenkant van de poort tot de bovenrand van de cilinder af als je de timingen gaat berekenen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved