Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'honda ns50r' (ID 6862).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 1-6-2012 18:12.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Kan je beter aan Niek vragen inderdaad, van uitlaten berekenen heb ik geen kaas van gegeten.
Meer als wat er op google te vinden is kan ik je niet vertellen.
Die Formules van de eerste 2 personen zijn inmiddels wel achterhaald, dus dat kan verklaren waarom er verschil tussen zit.
Oke helaas! Ja dat leek mij ook eigenlijk wel al, zijn ook stukken tekst van weer 40 jaar oud ofzo. Heb nog een aantal anderen stukken tekst er over gevonden, die moet ik nog doornemen. Ik wil binnekort namelijk opmaat uitlaten gaan lassen. (Moet wat te doen hebben in men vakantie. ) Het zal nog wel even duren, want ik moet eerst beschikken over redelijk correcte formules. Binnen een paar maandjes zullen de eerste foto's wel verschijnen hier op het forum.
edit: Oh nog even 1 vraagje. de exhaust port area is gewoon het oppervlakte van de uitlaatpoort tog? Weet jij toevallig of hier een redelijke formule voor is? Een perfecte ovaale poort komt ik daar wel uit, maar je zit natuurlijk met die ronde hoeken enzo. En om nu steeds alles met mm papier te moeten tellen is ook zo wat. En wat ik me ook aal een tijdje af vraag, waar komt nu dat ''echte breedte'' gebeuren vandaan. Dit kan je namelijk met allenmaal van die freeware calculators en excel sheets berekeken, maar wat is hier de gedachten achter? Als ik een poortmap maak en ik meet een breedte van bijvoorbeeld 32mm, waar slaat het dan op dat de echte breedte zogenaamt 28.53mm is? Die cilinder boeren zoals malossi enzo denken tog ook niet ''Laten we de poort 28.53mm breed maken?''. Ik vind het een beetje raar eigenlijk, Je meet een precies rond getal, en dan opeens krijg je een decimaal getal? Heb dit dan ook nog nooit gebruikt in een berekening of dergelijk, maar ik vind het een beetje vaag...
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 18:21 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved