Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'nsr50 kenny' (ID 6619).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 8-1-2012 20:05.
In een kleinere carburateur is de stroomsnelheid hoger.
Daarom doet een kleinere carburateur meer in de lage toerentallen.
Een grotere (of te grote) carburateur, doet het wel in de hoge toeren goed maar in de lage toeren waardeloos.
Ideaal zou het zijn als je variabele venturi hebt, klein in de lage toeren, groot in de hoge toeren.
Maar dat bestaat helaas niet (of niet naar mijn weten) dus met 2 carbs zou hij het in theorie beter moeten doen in de lage toeren, maar toch voldoende krijgen in de hoge toeren.
Nog beter zou het zijn, als 1 carburateur normaal mee werkt en daarnaast een variabel mee werkt gelang de toeren.
Deze 2 carbs zijn eigenlijk te groot , gecombineerd hebben ze de zelfde oppervlakte als een 37mm carburateur.
Daarom waren dubbel 22 of 24mm (ik weet al niet meer welke ik moest hebben) beter.
Tenminste zo is hoe ik het heb begrepen, als ik het fout heb hoor ik het graag.
(neemt niet weg, als ik het fout heb dat ik het toch doe proberen. )
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-1-2012 om 20:07 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved