Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'DT175mx' (ID 4627).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 5-12-2011 19:20.

Gister een Blaster cilinder te leen gekregen van Olaf om te kijken hoe deze op het DT blokje past.

Het lijkt allemaal goed uit te komen.

De tapeindes staan het zelfde, alleen de gaten in de blaster cilinder zijn iets kleiner, dus even opboren.

En het carter moet een klein beetje worden opgelast omdat de blaster spoelkanalen breder zijn, en er net niet genoeg vlees op het DT carter zit om dit uit te frezen.

Ook wil ik nog een yz125 krukas onderzoeken of deze in het DT blok past of passend te maken is.

Deze heeft een slag van 54,5mm ipv de 50mm die hij standaard is.

Dan komen de timingen van de cilinder beter uit, anders moet er een losse binnenkop in de cilinderkop worden gemaakt, waarbij de verbrandingsruimte in de cilinder valt.

Dit omdat de blaster cilinder een aantal mm hoger is door de slag van 57mm.

Met een slag van 54.5mm zou er ook meer koppel zijn en met een 68mm zuiger (zelfde als wat nu in de dt175 cilinder zit) , komt het blokje op 200cc uit.

Op de foto's zijn de verschillen niet zo heel goed te zijn, maar de blaster cilinder heeft stuk een mooiere basis. (ook de cilinderkop )

De spoelpoorten en spoelkanalen zijn een heel stuk netter en de membraan ruimte is een stuk groter.













Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-12-2011 om 19:22 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved