Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Husqvarna 360 2takt supermotard' (ID 6789).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 25-11-2011 17:28.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
En nu in jip en janneke taal :p?
nja, je zuiger heeft een groter oppervlak in de pomp zelf (grotere zuigerdiameter)
De kracht waarmee 'ie naar binnen geduwd wordt blijft hetzelfde (je knijpt even hard , en de lengte van de remhandel is bij benadering even lang)
Dat resulteert in een lagere vloeistofdruk in je leiding (Druk is Kracht/oppervlakte => opp> => Druk< )
Echter blijven de zuigers in je remklauw even groot. (achter die zuigers heerst gewoon de druk die in de leiding heerst)
Dus, daar een lagere druk achter de zuigers = Lagere kracht op de blokken = minder frictie in de rem = minder remkracht
hoop dat het wat begrijpbaar is Is iig een simpel formuletje wat je eigenlijk gewoon toepast :P
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-11-2011 om 17:29 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved