Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Xr400r supermotard' (ID 6908).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 15-11-2011 22:42.
als je zuiger scheurt heb je een ander probleem wat waarschijnlijk niet in de zuiger zit.
Hoogvermogens 4takt is een ander verhaal, daar worden álle onderdelen zwaarder belast en zoals al gezegd werd zijn die zuigers een stuk minder hoog, wat een enorme invloed heeft op de stabiliteit die ik eerder noemde.
Een xr400 pompt geen vermogen. Toeren zijn de grootste belasting voor elke verbrandingsmotor, die draait een xr nooit zoveel... een 400 misschien wat meer dan een 600, maar daarentegen zijn de massa's weer lager.
Zo kan ik nog uren doorgaan, maar XR is gewoon teveel een pussymachine om als een highperformance crosser te rekenen qua onderhoud.
Zijn gewoon goede machines als je er lief voor bent en niet als een mongool mee loopt te kutten, maar dat geldt voor elke machine. Gewoon netjes je olie + filter verversen om te kijken hoe de boel er aan toe is en daarnaast lekker klepjes in de gaten houden of de zittingen niet aan het zakken zijn (wat wel meevalt omdat de klepveren ook niet superstrak zijn, wederom omdat die dingen toch geen helse toeren draaien)
Mijn xr hield ktm's bij en reed 1:25 tijdens die grappen terwijl zij toch 10km minder met een liter deden. Doet er nu niet toe, maar laat toch weer even zien dat oude xrretjes hun mannetje staan
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved