Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Suzuki GSX750R Circuit moto (in wording)' (ID 6247).
De reply is geschreven door rubbert (UserID 9739) op 13-10-2011 22:34.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
maar dat wil toch niet zeggen dat het in die volgorde is gegaan?
het kan toch ook zijn dat een deel van de zuiger is losgekomen, en daarna pas tegen de openstaande inlaatkleppen heeft staan bonken...
ik zeg ook niet dat je verhaal niet klopt
maar er zijn altijd andere mogelijkheden, en ik heb zelden gezien dat een zuiger finaal aan vellen ligt door een distributieprobleem. Als ik zie hoe krom die drijfstang is, heeft er toch iets flink scheef gezeten in de verbrandingsruimte van flink formaat... eerder een stuk zuiger dan een klep.
Maargoed, werk het meest met motoren uit auto's...die hebben iets lagere toerentallen (hoewel die ook stuklopen bij 6k
) en misschien is forser materiaal dan een motortje.
Van de andere kant is schadediagnose wel een klein beetje mijn vak dus ik vind het altijd interessant 
Ik zie iig niet vaak een zuiger die uit elkaar klappert, ondanks een forse tik van de kleppen (zelfs kleppen die gewoon haaks op de zuiger staan wordt een klep nog eerder fijngedouwd dan dat de zuiger in stukken klappert)
maar het is ook net hoe je er mee door bent gereden, en hoe lang,
als dit tijdens een race is zou hij misschien iets gehad kunnen hebben van: ah, hij loopt nog, misschien dat ik de finish nog net kan halen,
en ondertussen een paar losse klepschotels, die bij elke omwenteling weer een hoek in je zuiger/ kop stampen, kan dat weer zorgen voor een zuiger die op het laatst in 2en breekt, en zo je drijfstang ook naar de volgende wereld helpt
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 13-10-2011 om 22:35 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved