Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Bedford CF 230 Diesel ' (ID 6627).
De reply is geschreven door Sypie_Honda (UserID 8086) op 29-5-2011 18:00.
mooi 5 bak ombouw project is van start
de bus draaide veels te veel toeren op top, 85kmh. en had nog vermogen zat over. wil graag wat meer snelheid (90-95) met wat minder toeren.
origineel zit er een ZF 4 bak achter met een 4e versnelling met ratio 1:1
ik heb nu een Getrag R25 5 bak, volgens mij uit een Omega A.met een 4e versnelling van 1:1 en een 5e van 0.81:1 een overdrive dus.
de bak moet met wat kleine aanpassingen zo achter de motor passen. prise as is exact het zelfde, alleen 2 bout gaten en de koppeling zit iets anders.
wat er verder nog aangepast moet worden, en wat er zo al past
wat al past:
- prise as
- bellhouse
wat aangepast moet worden:
- ophanging aan het frame
- schakelpook moet verplaatst en verlengt worden
- aandrijf as moet aangepast worden in lengte en aansluiting, van steek naar flens.
- gat in motorblok voor koppeling maken
- koppelings afsteller in bak maken
foto's van het hele spul:
rechts de originele ZF, links de nieuwe Getrag
links de originele ZF, rechts de nieuwe Getrag
zoals je ziet zit bij de originele bak de pook veel verder naar voren, zit met die nieuwe bak ergens in de laadbak te schakelen wss.
sleutelt trouwens ook best nog wel leuk aan zo'n ding, alles is lekker zwaar en degelijk uitgevoerd, en je kan overal lekker bij.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 29-5-2011 om 18:03 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved