Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Suzuki GSX750R Circuit moto (in wording)' (ID 6247).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 19-4-2011 0:53.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
De inlaat kleppen zijn wel kompleet kapot, terwijl de uitlaat kleppen nog redelijk intact zijn.
maar dat wil toch niet zeggen dat het in die volgorde is gegaan?
het kan toch ook zijn dat een deel van de zuiger is losgekomen, en daarna pas tegen de openstaande inlaatkleppen heeft staan bonken...
ik zeg ook niet dat je verhaal niet klopt
maar er zijn altijd andere mogelijkheden, en ik heb zelden gezien dat een zuiger finaal aan vellen ligt door een distributieprobleem. Als ik zie hoe krom die drijfstang is, heeft er toch iets flink scheef gezeten in de verbrandingsruimte van flink formaat... eerder een stuk zuiger dan een klep.
Maargoed, werk het meest met motoren uit auto's...die hebben iets lagere toerentallen (hoewel die ook stuklopen bij 6k
) en misschien is forser materiaal dan een motortje.
Van de andere kant is schadediagnose wel een klein beetje mijn vak dus ik vind het altijd interessant 
Ik zie iig niet vaak een zuiger die uit elkaar klappert, ondanks een forse tik van de kleppen (zelfs kleppen die gewoon haaks op de zuiger staan wordt een klep nog eerder fijngedouwd dan dat de zuiger in stukken klappert)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved