Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'CB50 BLOK in TSX FRAME' (ID 730).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 23-4-2006 17:12.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
en kracht hoe zit dat wat heeft meer kracht?



als ik even aanneem dat je met kracht 'koppel'(draaimoment in Nm) bedoelt dan is het in de regel zo dat een 4takt het meeste koppel bij een lager toerental tot z'n beschikking heeft. Het rijdt dus gewoon wat soepeler met 4takt; je hoeft hem niet zo in z'n toeren te jagen want hij trekt het allemaal wel met lage toeren.. Bij 2takt is het koppel het hoogst bij hogere toerentallen.

Bij een 4takt die 15.000 rpm draait, zal de koppelkromme wel iets op die van een 2takt lijken, gok ik zo.

In principe zal -bij gelijke cilinderinhoud- een 2takt meer vermogen (kW) hebben omdat die gewoon het dubbele aantal arbeidsslagen per tijdseenheid heeft.

Hieronder de vermogens- en koppelkromme van een 742cc twin 4takt.





Het verhaal kan veel uitgebreider en beter ??k wss


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved