Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Mini Hle1000 1983' (ID 6314).
De reply is geschreven door Joel_koningslust (UserID 10881) op 5-1-2011 20:41.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
spax dempers zitten er sinds kort bij die collega ook onder. zijn opzich mooie dempers.
kwamen er alleen gisteren achter dat bij het inveren één demper bleef hangen achter de bout van de bracket (rechtsvoor). Weet niet of zijn auto dus krom is of dat het aan die dempers+zooi ligt. Kan nog meer zijn overigens... het is nu iig opgelost. Ding veert onderhand alleen nog op zn bandjes en scheen zn achterwiel ook op te trekken in snelle bochten
het mooie van die mini's is het lage gewicht achter en de korte wielbasis. Dat is met FWD de ideale combinatie om knetterhard door de bocht te gaan. De voorwielen doen al het werk en de kont komt er wel een keer achteraan...zit er alleen beetje voor de sier
Dat zie je ook wel in veel filmpjes.
Mooie is dat er wel echt veel te krijgen is voor weinig geld.
Als je je wilt verdiepen in motortuning moet je even het boek van Vizard kopen. Dat is volgens mij een minibijbel
Wat er in staat is iig goed onderbouwd en leert je zo teringveel over de basics van motortuning.
dat is potverdorie toevallig... dat boek heb ik 10minuten geleden besteld
en dat ding wilt echt wel lekker door de bocht ja. zeker als ik er nog wat nutteloos gewicht vanaf kan snoepen en het onderstel wat stugger kan krijgen. maar dat komt allemaal tzt wel, het blijft gewoon een rijdend project. ik ga hem ook niet helemaal uit mekaar halen en alles restaureren. dat van het wielletje tillen kan wel kloppen. als ik de mijne rechtsvoor opkrik gaan allebei de wielen rechts van de grond en linksvoor ook nog lekker stabiel opkrikken dus
@j.wally: inderdaad klote van die golf, ik blijf het een super karretje vinden. als je nog ooit onderdelen nodig heb meld je het maar. ik ga er namelijk bangers mee rijden dus alles behalve de kale carrosserie en motor gaan weg
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved