Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Nissan Patrol 1984 Leen' (ID 6291).
De reply is geschreven door gradusss (UserID 21843) op 18-11-2010 1:06.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


er zit nogal een verschil tussen een lekke koppakking en een gescheurde kop. De enige manier om te controleren is afpersen, en als je afgeperst hebt ga je toch niet meer met idiote manieren proberen de boel dicht te krijgen, dus het zijn gewoon een stel prutsers daar.

Vaak scheuren koppen door thermische overbelasting, dus heeft et wel degelijk met de bestuurder te maken, want je moet wel je shit goed in de gaten houden.

Verder zie ik niet zo vaak gescheurde gietijzeren koppen... meestal aluminium wat het niet trekt.



een 2.8td heeft een alu kop en die scheurt tussen inlaat en uitlaat kanaal omdat daar te weinig materiaal zit (is gewoon een ontwerpfout), en dan hebt de slecht koelende radiator em nog een handje mee. dus bij dat blok ligt het meer aan het blok dan aan de bestuurder. dan kun je als bestuurder wel constant naar je temperatuur kijken, daar zie je niks bijzonders aan, die loopt pas op als de scheur door is.

en waterglas kieper je d'r in als je een oud hok hebt waar je maar een kleine marge op kan pakken omdat ie sowieso al weinig opbrengt. met gescheurde kop of koppakking kapot levert ie niks op. dan ga je niet de kop er af schroeven want dan ben je alleen voor het goede doel aan het werken en je moet toch wat verdienen.
een handelaar gaat aan een auto van 2000 euro geen gescheurde kop of koppakking repareren als ie voor de gerepareerde auto maar 2500 vangt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



het heeft ook alles te maken met debiele rijders, het gebeurt namelijk alleen als je met een koude motor meteen volgas gaat haulen.


dan krijg overal de koppakking uit



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved