Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'DRD PRO van b0nes' (ID 5163).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 1-11-2010 15:58.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


mwah dat klopt niet helemaal wat je zegt.

Kwaliteit van de lassen van het frame kan beter, met name ophangpunten van het blok. Rest valt wel mee.
Bekijk de binnenkant van het frame eens goed en vertel me dan nog eens dat het meevalt
Gespoten kappen zijn wel redelijk, niks mis mee (alleen duur nieuw)
slecht afgewerkt, scherpe randjes en de ongespoten kappen verkleuren verschrikkelijk snel
sleutelen niks slechter als een mtx oid.
jawel.. ga jij de carb maar eens schoonmaken.. doe je 10x zo lang over dan bij elke andere gemiddelde brommer omdat je er gewoon amper bij kunt.. en alles is inbus en kruiskop.. waar ik een gruwelijke hekel aan heb als ze ook maar een beetje rot zijn
achterwiel lagers zijn idd kut, drd is al beter
niets aan toe te voegen
Blokjes zijn goed. Als je met ori cilinder rijd dan rijd zon blok ook meer dan 20000km zonder revisie, enkel een keer een nieuwe zuiger.
Dan mag je mij vertellen waarom een originele Aprilia RX uit 2007 een gebroken koppelingshuis, krukaslagers in gruzelementen en versleten versnellingsbak lagers heeft ?
Voorvork valt ook wel mee hoor.
Ben vaak genoeg tegen gekomen dat die rommel lek was.. en dat zijn brommers die alleen voor school gebruikt worden
En frame scheurt niet, op de ophangpunten na.
zelfde als hierboven.. meerdere keren tegengekomen

Verder is de kwaliteit van een drd een stuk beter als van een extreme. VOorvork is wat beter, en er zitten grotere wiellagers in.

Maar met normaal gebruik heb je eigenlijk geen last van al die dingen. Opvoeren met andere cilinders enzo is er slecht voor. Maja dat is met elke brommer zo.

oja de electronica is niet zon ramp. Alleen je moet de kabelboom niet vasttyrippen bij het balhooofd. En als al die beunhazen niet gaan kloten met de bekabeling is er niks mis mee.

Een kameraad vna me heeft een drd met 21000 km op het blok. Is nooit niks aangeweest buiten onderhouud. Een keer een nieuwe zuiger, maar dat was ook uit voorzorg. Belangrijk is goed onderhoud. En er heeft 80% van de tijd een ori ontgrensde pijp op gelegen.

Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 1-11-2010 om 15:49 uur.



Met andere woorden elke senda die gemaakt word is kwalitatief anders ?.. Dat vind ik eigenlijk bedroevend.. of maak ze allemaal goed of allemaal kut.. maar geen enkeltje ertussen die goed is.

Ik heb het trouwens niet over de DRD pro.. maar over de gewone normale Senda/SX met stalen frame


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved