Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Suzuki GSX750R Circuit moto (in wording)' (ID 6247).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 23-10-2010 21:30.
Normaal gezien lukt dit niet met een in belgië ingeschreven gsx750r want hier zegt de wet dat eens het voertuig is ingeschreven het vermogen op papier niet meer gewijzigd kan worden.
De gsx750r is nooit in 25kw versie ingevoerd voor de benelux.
De normale manier om een belgische motor naar een andere vermogen(legaal) te zetten is door het kenteken aan te laten passen door de constructeur maar dit houd in dan hij gekeurd moet worden door de constructeur als nog eens door de overheid (keuring voor alleenstaand geval).
Dan zit je voor de keuring attesten alleen al rond de 1000¤
2de optie is om een motor uit het buitenland intevoeren (Nederland of Duitsland bv) en voor men deze inschrijft hem weer laten herkeuren door de constructeur.
Deze leveren dan een goedkeuring attest (volmacht over het huidige vermogen dat op het kenteken staat) waardoor de overheid het nederlands (in mijn geval) kenteken valideren met het werkelijk vermogen.
Na veel zoeken heb ik een binnendeurtje gevonden.
Keuring kost voor mij nu 100¤
Dat is de reden waarom je niet zo snel een andere gsx750r op 25kw zult zien hier in vlaanderen.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 23-10-2010 om 21:32 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved